Regulamin sklepu internetowego i newslettera Radca Prawny dr hab. Kinga Michałowska Kancelaria Ochrony Dóbr Osobistych
SPIS TREŚCI
I POSTANOWIENIA OGÓLNE
II PODSTAWOWE POJĘCIA
III ZAKRES USŁUG
IV ZASADY ZAWARCIA UMOWY, KONTO KLIENTA, NEWSLETTER
V SKŁADANIE I REALIZACJA ZAMÓWIENIA
VI CENA PRODUKTU I FORMA PŁATNOŚCI
VII DOSTARCZANIE PRODUKTU
VIII PRAWA AUTORSKIE I LICENCJE
IX ODSTĄPIENIE OD UMOWY PRZEZ KONSUMENTA ORAZ PRZEZ PRZEDSIĘBIORCĘ NA PRAWACH KONSUMENTA
X REKLAMACJA PRODUKTU I GWARANCJA
XI POSTANOWIENIA DOTYCZĄCE KLIENTA BĘDĄCEGO PRZEDSIĘBIORCĄ
XII DANE OSOBOWE I PLIKI COOKIES
XIII ROZSTRZYGANIE SPORÓW
XIV POSTANOWIENIA KOŃCOWE
ZAŁĄCZNIK NR 1 – POUCZENIE O ODSTĄPIENIU OD UMOWY
ZAŁĄCZNIK NR 2 – WZÓR OŚWIADCZENIA O ODSTĄPIENIU OD UMOWY W PRZYPADKU KLIENTA BĘDĄCEGO KONSUMENTEM
ZAŁĄCZNIK NR 3 – WZÓR OŚWIADCZENIA O ODSTĄPIENIU OD UMOWY W PRZYPADKU KLIENTA BĘDĄCEGO PRZEDSIĘBIORCĄ NA PRAWACH KONSUMENTA
ZAŁĄCZNIK NR 4 – WZÓR FORMULARZA REKLAMACYJNEGO SKŁADANEGO PRZEZ KONSUMENTA
ZAŁĄCZNIK NR 5 – WZÓR FORMULARZA REKLAMACYJNEGO W PRZYPADKU PRZEDSIĘBIORCY NA PRAWACH KONSUMENTA
I POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Regulamin określa zasady korzystania ze Sklepu, w tym składania zamówień, zawierania umów sprzedaży Produktów oraz dokonywania reklamacji.
- Prowadzącym Sklep – Sprzedawcą jest: Kinga Michałowska prowadząca działalność gospodarczą pod firmą Radca Prawny dr hab. Kinga Michałowska Kancelaria Ochrony Dóbr Osobistych, pod adresem ul. Wł. Żeleńskiego 51b/6a, 31-353 Kraków, NIP: 6791164881 zgodnie z wpisem do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
- Sklep internetowy jest dostępny w domenie: https://www.dobraosobiste-km.pl
- Wszystkie będące w ofercie Sklepu Produkty objęte są prawami autorskimi. Dokonując zakupu Sprzedawca udziela licencji na korzystanie z nich. Warunki korzystania określone są w cz. VIII Regulaminu.
- Warunkiem skorzystania ze Sklepu oraz zawarcia Umowy Sprzedaży jest akceptacja postanowień niniejszego Regulaminu. Klient poprzez jego akceptację wyraża zgodę na wszystkie postanowienia i zobowiązuje się ich przestrzegać.
- Zarówno Sprzedawca, jak i Klient są zindywidualizowanymi stronami umowy sprzedaży. Klient nie może dokonać zakupu anonimowo, gdyż jest zobowiązany do wypełnienia formularza zamówienia.
- Regulamin jest dostępny na stronie Sklepu.
- Warunkami korzystania ze Sklepu, w tym przeglądania asortymentu, składania zamówień i dokonywania zakupów są:
– posiadanie dostępu do sieci Internet,
– aktualna i odpowiednio skonfigurowana wersja przeglądarki internetowej obsługująca pliki cookies,
– aktywne i odpowiednio skonfigurowane konto poczty internetowej e-mail,
– aktualny program obsługujący/odczytujący pliki elektroniczne w formacie pdf, doc, docx, odt, itp. – w przypadku zamówienia treści cyfrowych w formacie elektronicznym opisanym w informacji o produkcie.
- Informacje o Produktach dostępnych w Sklepie, w szczególności ich opisy, parametry techniczne oraz ceny, nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego, a są jedynie zaproszeniem do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 KC.
- Korzystanie ze Sklepu wymaga działania w sposób zgodny z Regulaminem oraz przepisami prawa, w sposób niezakłócający jego funkcjonowania.
- Sprzedawca podejmuje odpowiednie działania w celu zapewnienia prawidłowego funkcjonowania Sklepu.
- Sprzedawca zobowiązany jest do stosowania dostępnych środków technicznych zapewniających bezpieczeństwo funkcjonowania w sieci Internet, która z uwagi na publiczny charakter może wiązać się z ryzykiem uzyskania informacji i danych przez osoby nieuprawnione.
- Klient zobowiązany jest stosować właściwe środki techniczne, które zminimalizują wskazane w pkt 12 zagrożenia, w tym w szczególności programy antywirusowe, bezpieczną skrzynkę poczty elektronicznej oraz inne, chroniące bezpieczeństwo korzystającego z publicznej sieci Internet.
- W ramach korzystania ze Sklepu zabrania się dostarczania informacji o charakterze bezprawnym, w szczególności zabrania się: rozsyłania i umieszczania w ramach Sklepu spamu, dostarczania i przekazywania treści zabronionych przez przepisy prawa, w szczególności w ramach formularzy znajdujących się w Sklepie.
- Regulamin pozostaje w zgodności z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa i w żadnym punkcie na stanowi ich ograniczenia ani wyłączenia.
II PODSTAWOWE POJĘCIA
Pojęcia użyte w Regulaminie oznaczają:
- Cena – wartość wyrażona w jednostkach pieniężnych brutto, którą Klient zobowiązany jest zapłacić za Produkt.
- Cena obniżona – cena obowiązująca na skutek obniżenia ceny Produktu.
- Cena najniższa – najniższa cena za Produkt, która obowiązywała w okresie 30 dni przed wprowadzeniem obniżki, a w przypadku produktu oferowanego do sprzedaży w okresie krótszym niż 30 dni – ceną najniższą jest cena najniższa obowiązująca w okresie od dnia rozpoczęcia oferowania tego Produktu do dnia wprowadzenia obniżki.
- Dowód zapłaty – faktura wystawiona zgodnie z Ustawą o podatku od towarów i usług lub w oparciu o inne przepisy obowiązującego prawa, przesyłane Klientowi.
- Formularz zamówienia – formularz Sklepu, za pomocą którego, Klient może złożyć Zamówienie i zrealizować Umowę Sprzedaży.
- Klient – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, składająca Zamówienie w ramach Sklepu i dokonująca zakupów za pośrednictwem Sklepu. Klientem jest zatem Konsument, Przedsiębiorca na prawach konsumenta, Przedsiębiorca.
- Konsument – osoba fizyczna, dokonująca zakupu do celów, które nie są bezpośrednio związane z jej działalnością gospodarczą/zawodową.
- Przedsiębiorca na prawach konsumenta – osoba fizyczna zawierająca umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla niej charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów CEIDG.
- Konto – konto Klienta założone na platformie internetowej Sklepu, umożliwiające dostęp do zakupionych produktów.
- Oferta – zamieszczona w Sklepie propozycja sprzedaży Produktu zawierająca opis Produktu.
- Operator płatności – Serwis Przelewy24, należący do PayPro S.A. z siedzibą w Poznaniu, przy ulicy Pastelowej 8 (60-198) NIP: 779-236-98- 87.
- Płatność – wpłata na konto Sprzedawcy za pośrednictwem dostępnych w Sklepie sposobów płatności internetowych.
- Produkt – usługa cyfrowa lub treść cyfrowa, zakupione lub dostępne w Sklepie. Produkty są sprzedawane odpłatnie, chyba że wyraźnie zastrzeżono inaczej.
- Przedsiębiorca – osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną, wykonująca we własnym imieniu działalność gospodarczą, która korzysta ze Sklepu, a nie jest Przedsiębiorcą na prawach konsumenta.
- Regulamin – niniejszy Regulamin Sklepu.
- Sklep – strona internetowa – sklep internetowy dostępny pod adresem https://www.dobraosobiste-km.pl/sklep/, w którym prowadzona jest sprzedaż Produktów przez Sprzedawcę.
- Sprzedawca – prowadzący Sklep internetowy określony w cz. I pkt 2 Regulaminu.
- Umowa – umowa sprzedaży Produktu, w tym umowa dostarczenia treści cyfrowej zawarta pomiędzy Sprzedawcą a Klientem za pośrednictwem Sklepu, w tym każda umowa, której przedmiotem są zarówno towary, treści cyfrowe, jak i usługi.
- Treści cyfrowe – dane wytwarzane i dostarczane do Klienta w postaci cyfrowej.
- Umowa zawarta na odległość – umowa zawarta z Klientem w ramach Sklepu, bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość.
- Umowa o dostarczenie treści cyfrowej – umowa, na podstawie której Sprzedawca zobowiązuje się dostarczyć Klientowi treść cyfrową, w tym treść wytworzoną wg wskazówek Klienta.
- Usługa cyfrowa – usługa pozwalająca Klientowi na: wytwarzanie, przetwarzanie, przechowywanie lub dostęp do danych w postaci cyfrowej, albo wspólne korzystanie z danych w postaci cyfrowej, które zostały przesłane lub wytworzone przez konsumenta lub innych użytkowników tej usługi, albo inne formy interakcji za pomocą danych w postaci cyfrowej.
- Ustawa o prawach konsumenta – ustawa z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta, t.j. Dz. U. 2020, poz. 287
- Ustawa Kodeks cywilny (KC) – ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 roku, t.j. Dz. U. 2023, poz. 1610.
- RODO – Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady EU 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych).
- Ustawa o prawie autorskim i prawach pokrewnych – ustawa z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2509).
- Ustawa o ochronie danych osobowych – ustawa z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (t.j. Dz. U. 2019, poz. 1781).
- Ustawa o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich – ustawa z dnia 23 września 2016 r. o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich (Dz. U. 2016, poz. 1823).
- Zamówienie – oświadczenie woli Klienta zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy sprzedaży produktu ze Sprzedawcą i spełnienia świadczenia na rzecz Klienta, na warunkach wskazanych w niniejszym Regulaminie.
III ZAKRES USŁUG
- Sklep oferuje następujące kategorie Produktów: usługi i treści cyfrowe.
- Usługi są świadczone w zakresie:
– konsultacji prawnych,
– opieki prawnej w ramach abonamentu związanego z Opracowaniem i wdrożeniem Standardów Ochrony Małoletnich,
– indywidualnego opracowania dokumentów prawnych,
– szkolenia.
- Treści cyfrowe obejmują:
– E-booki,
– Webinary,
– Kursy
- Specyfika Produktów oraz ich cechy charakterystyczne znajdują się w opisie w Sklepie.
- Sprzedawca informuje, czy konkretna cecha Produktu odbiega od wymogów zgodności z Umową. Klient, w przypadku dokonania Zamówienia takich Produktów, zgadza się na brak tej konkretnej cechy.
- Sprzedawca może prowadzić sprzedaż Produktów, do których dostęp możliwy jest wyłącznie po opłaceniu i zarejestrowaniu się na stronie internetowej Sklepu, zakładając Konto Klienta.
- Dostęp do zakupionych Produktów może być ograniczony czasowy do 90 dni. Informacja o terminie dostępności znajduje się w opisie Produktu lub na odpowiedniej podstronie Sklepu z opisem.
- Konsultacje prawne są udzielane telefonicznie lub za pośrednictwem platformy komunikacyjnej on-line.
- Konsultacje prawne są udzielane na podstawie przesłanych przez Klienta drogą elektroniczną informacji na adres e-mail: kancelaria@dobraosobiste-km.pl
- Konsultacja prawna trwa do 45 minut.
- Konsultacje prawne są realizowane w terminie uzgodnionym z Klientem telefonicznie lub poprzez e-mail.
- Zakres opieki prawnej w ramach abonamentu obejmuje wszystkie elementy wskazane w ramach Produktu – dokument SOM.
- Opieka prawna w ramach abonamentu trwa 24 miesiące, liczone od dnia wdrożenia dokumentu.
- Cena zakupu Produktu – dokument SOM wraz z abonamentem, zawiera opłatę abonamentową za pierwszy miesiąc.
- Opieka prawna w ramach abonamentu związana jest z opracowaniem, wdrożeniem, bieżącym monitorowaniem i okresową weryfikacją Produktu – dokument SOM.
- Indywidualne opracowanie dokumentów prawnych obejmuje przygotowane ustalonych z Klientem, właściwych dla rodzaju i etapu prowadzonej sprawy dokumentów prawnych.
- Termin indywidualnego opracowania dokumentów prawnych jest każdorazowo ustalany z Klientem.
- Szkolenia realizowane są w formie zdalnej lub stacjonarnie.
- Forma, zakres, czas trwania i miejsce realizacji szkolenia wskazana jest w opisie Produktu – dokument SOM zawierającego taką opcję, a w przypadku szkoleń zamawianych indywidualnie z uwzględnieniem potrzeb Klienta, forma, zakres, czas trwania, miejsce i termin realizacji ustalane są każdorazowo z Klientem.
- E-booki, webinary i kursy stanowią gotowe treści cyfrowe, których zakres znajduje się w opisach tych Produktów.
- Sprzedawca umożliwia także korzystanie z niektórych Usług lub Treści cyfrowych nieodpłatnych. Zaliczają się do nich bezpłatne e-booki, webinary, treści na blogu nieoznaczone jako odpłatne.
- Korzystanie z Usług lub Treści cyfrowych nieodpłatnych oferowanych przez Sprzedawcę może wymagać posiadania Konta Klienta. Mogą one być także udostępniane poprzez dostarczenie we wskazanym formacie, w szczególności w ramach usługi newsletter po podaniu wskazanych danych osobowych.
- Treści lub Usługi cyfrowe nieodpłatne mogą być dostępne czasowo.
- Informacje dotyczące terminu dostępności znajdują się w opisie Treści cyfrowych lub Usług cyfrowych lub na odpowiedniej podstronie/ stronie z ich opisem albo w odrębnie zakomunikowanym na stronie regulaminie lub polityce prywatności.
IV ZASADY ZAWARCIA UMOWY, KONTO KLIENTA, NEWSLETTER
- Za pośrednictwem Sklepu, Sprzedawca świadczy na rzecz Klienta usługę cyfrową w postaci umożliwienia Klientowi zawarcia Umowy ze Sprzedawcą drogą elektroniczną. Usługa ta świadczona jest nieodpłatnie, w ramach ceny zapłaconej z tytułu złożenia zamówienia na Produkt.
- Sprzedawca świadczy również na rzecz Klienta usługę cyfrową w postaci wysyłki newslettera, jeśli Klient wyraził na nią zgodę. Szczegóły dotyczące wysyłki newslettera, zapisu, rezygnacji z jego otrzymywania opisane zostały w polityce prywatności i/lub w odrębnym regulaminie dotyczącym tej usługi dostępnym w ramach Sklepu.
- Sprzedawca świadczy również na rzecz Klienta usługę cyfrową polegającą na rejestracji
i utrzymywaniu Konta oraz zapewnianiu Klientowi dostępu do Konta za pomocą logowania. Usługa ta świadczona jest na rzecz Klienta w ramach ceny zapłaconej za Produkt. - W celu utworzenia Konta, niezbędne jest spełnienie przez Klienta następujących wymagań:
– posiadanie dostępu do sieci Internet,
– posiadanie aktywnego konta e-mail,
- W celu założenia indywidualnego Konta, Klient powinien wypełnić formularz rejestracyjny i zaakceptować wymagane zgody zawarte w formularzu, a następnie złożyć Zamówienie.
- Na podany przez Klienta adres e-mail zostaną przesłane informacje związane z założeniem Konta oraz link aktywacyjny umożliwiający ustalenie hasła. Po kliknięciu w niego i ustaleniu indywidualnego hasła Konto zostaje utworzone, a Klient może z niego korzystać.
- Utworzenie indywidualnego Konta jest konieczne do korzystania z Treści cyfrowych lub Usług cyfrowych.
- Z chwilą dokonania skutecznej rejestracji Konta, umowa o dostarczenie nieodpłatnej usługi cyfrowej polegającej na utworzeniu i prowadzeniu oraz utrzymaniu Konta Klienta zostaje zawarta na czas nieokreślony.
- Klient loguje się do Konta poprzez login oraz hasło. W każdej chwili może też wygenerować nowe hasło w przypadku zapomnienia lub utracenia poprzedniego.
- Zasady zawarcia umowy określa Regulamin oraz Oferta Sklepu.
- W przypadku ewentualnej rozbieżności pomiędzy Regulaminem a Ofertą Sklepu, wiążąca jest Oferta Sklepu.
- Regulamin oraz Oferta Sklepu nie ograniczają ani nie wyłączają wynikających z powszechnie obowiązujących przepisów praw Konsumenta lub Przedsiębiorcy na prawach konsumenta.
- Za chwilę zawarcia Umowy uznaje się chwilę dokonania płatności oraz potwierdzenia przez Sklep przyjęcia zamówienia do realizacji.
- Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za brak zgodności Usługi cyfrowej z umową w zakresie, w jakim poinformował Klienta o wymogach związanych z korzystaniem z usługi cyfrowej przed zawarciem umowy o świadczenie usług cyfrowych, w przypadku gdy Klient nie spełnia tychże wymogów.
- Zabronione jest udostępnianie danych Konta Klienta osobom trzecim oraz zakładanie kilku Kont przez jednego Użytkownika.
- W przypadku Klienta będącego Konsumentem Sprzedawca może wypowiedzieć umowę o świadczenie Usługi cyfrowej i usunąć Konto Klienta lub pozbawić go prawa do składania Zamówień w każdym czasie z zachowaniem 14-dniowego okresu wypowiedzenia oraz z zachowaniem praw nabytych przez Klienta przed rozwiązaniem umowy.
- W przypadku Klienta będącego Konsumentem Sprzedawca może wypowiedzieć umowę o świadczenie Usługi cyfrowej w postaci prowadzenia Konta Klienta i usunąć Konto Klienta lub pozbawić go prawa do składania Zamówień ze skutkiem natychmiastowym, z ważnych powodów, w przypadku istotnego i rażącego naruszenia przez Klienta postanowień niniejszego Regulaminu, tj. w szczególności w przypadku, gdy Klient korzysta ze Sklepu i Konta w sposób niezgodny z przepisami prawa lub postanowieniami Regulaminu i niezgodnie z dobrymi obyczajami oraz przeznaczeniem Konta i Sklepu, w sposób uciążliwy dla innych Klientów oraz dla Sprzedawcy, kopiuje Treści cyfrowe i Usługi cyfrowe Sprzedawcy lub udostępnia je podmiotom trzecim bez zgody Sprzedawcy, podaje Sprzedawcy dane niezgodne z rzeczywistym stanem prawnym, nieprawidłowe, niedokładne lub naruszające prawa osób trzecich lub też narusza lub próbuje naruszyć zabezpieczenia techniczne Sklepu i Konta w celu niedozwolonego uzyskania dostępów do jego zasobów.
- W przypadku odstąpienia od umowy przez Klienta, Sprzedawca może uniemożliwić Klientowi dalsze korzystanie z Usługi cyfrowej w postaci prowadzenia Konta Klienta, w szczególności przez uniemożliwienie mu dostępu do tej Usługi cyfrowej lub przez zablokowanie Konta Klienta.
- Wskutek usunięcia Konta przez Sprzedawcę Klient traci dostęp do wszystkich zasobów dostępnych uprzednio na jego Koncie.
- W celu usunięcia konta Klient informuje o tym fakcie Sklep za pośrednictwem poczty elektronicznej. Usunięcie konta nastąpi w ciągu 21 dni roboczych.
- Sprzedawca informuje, że usunięcie Konta Klienta może utrudnić lub uniemożliwić Klientowi korzystanie z Usługi cyfrowej, np. śledzenie historii zamówień.
- Umowa zostaje zawarta w języku polskim.
V SKŁADANIE I REALIZACJA ZAMÓWIENIA
- Złożenie zamówienia Produktu dokonywane jest poprzez jego wybór z oferty Sklepu i wypełnienia formularza zamówienia.
- Po dokonaniu wyboru Produktu, celem dokonania zakupu, Klient podejmuje kolejne kroki zgodnie z komunikatami wyświetlanymi na stronie Sklepu.
- Warunkiem złożenia zamówienia jest wypełnienie formularza zamówienia, w którym konieczne jest podanie następujących danych: imię, nazwisko i/lub nazwa firmy, adres z podaniem miejscowości, kodu pocztowego, ulicy, numeru budynku, numeru lokalu, numer telefonu, adres e-mail, a w odniesieniu do Klienta będącego Przedsiębiorcą na prawach konsumenta lub Przedsiębiorcą dodatkowo numeru NIP.
- Zapłata następuje poprzez system płatności Przelewy24.
- Klient, poprzez zaznaczenie właściwych, okienek akceptuje: Regulamin Sklepu, Politykę Prywatności oraz regulamin Przelewy24.
- Wszelkie modyfikacje wprowadzonych do formularza zamówienia danych oraz wybranych Produktów są możliwe do momentu zaznaczenia przycisku „Kupuję i płacę”.
- Klient wyraża zgodę na realizację zamówienia przez Sklep poprzez zaznaczenie przycisku „Kupuję i płacę”. Jest to jednocześnie informacja dla Klienta o obowiązku zapłaty koniecznym do dokonania zakupu wybranego Produktu.
- Zaznaczenie przycisku „Kupuję i płacę” stanowi oświadczenie woli Klienta zawarcia ze Sprzedawcą umowy sprzedaży.
- Potwierdzenie dokonania zapłaty następuje poprzez informację przekazaną na podany w formularzu zamówienia adres e-mail Klienta.
- Realizacja zamówienia w postaci udzielenia Klientowi dostępu do Produktu – treści cyfrowej nastąpi niezwłocznie po wpłynięciu zapłaty na konto Sprzedawcy, nie później niż w ciągu 48 godzin.
- Realizacja zamówienia w postaci udzielenia Klientowi dostępu do treści cyfrowej wytworzonej na potrzeby Klienta nastąpi z zachowaniem terminów ustalonych indywidualnie z Klientem.
- Realizacja zamówienia w postaci usługi cyfrowej nastąpi z zachowaniem terminów ustalonych indywidualnie z Klientem.
- Realizacja zamówienia w postaci konsultacji prawnej nastąpi w terminie ustalonym ze Sprzedawcą.
- Konsultacja prawna powinna być zrealizowana w terminie 14 dni od dnia zakupu.
- Ustalony termin konsultacji prawnej może być przez Klienta 1-krotnie zmieniony. Zmiana musi być zgłoszona nie później niż na 24 godziny przed pierwotnie wybranym terminem konsultacji. Warunkiem skuteczności zmiany terminu konsultacji jest przesłanie informacji na wskazany w ofercie konsultacji adres e-mail/ przesłanie SMS na wskazany w ofercie konsultacji nr telefonu.
- W sytuacji nie zachowania powyższych zasad zmiany terminu konsultacji uznaje się, że konsultacja została zrealizowana.
- Realizacja zamówienia w postaci szkolenia nastąpi z zachowaniem terminów ustalonych indywidualnie z Klientem.
- Realizacja zamówienia w postaci opieki prawnej w ramach abonamentu realizowana jest w zakresie wskazanym w ofercie.
- Podstawą realizacji opieki prawnej w ramach abonamentu jest umowa na czas określony.
- Treść umowy pozostaje w zgodności z zakresem opieki prawnej w ramach abonamentu określonym w ofercie.
- Umowa będąca podstawą realizacji opieki prawnej w ramach abonamentu może być rozwiązana przez każdą ze stron za wypowiedzeniem.
- Okres wypowiedzenia umowy o opiekę prawną w ramach abonamentu wynosi 1 miesiąc liczony od końca okresu rozliczeniowego, w którym Klient złożył wypowiedzenie.
- W wyniku wypowiedzenia umowy o opiekę prawną w ramach abonamentu przed upływem 24 miesięcy Klient traci możliwość uzyskania bezpłatnej okresowej weryfikacji dokumentu SOM.
- W sytuacji upływu ustalonego w umowie okresu jej trwania i dalszego kontynuowania przez strony współpracy w ramach opieki prawnej w ramach abonamentu, umowa przekształca się w umowę na czas nieokreślony, której rozwiązanie może nastąpić poprzez wypowiedzenie ze skutkiem na koniec wskazanego w umowie okresu rozliczeniowego.
VI CENA PRODUKTU I FORMA PŁATNOŚCI
- Ceny Produktów zamieszczone na stronie internetowej Sklepu są podane w polskich złotych, są cenami brutto i zawierają wszystkie podatki wymagane przez obowiązujące przepisy prawne. Wyjątkiem są sytuacje, gdy Sprzedawca zamieścił przy Produkcie informację, że jest to cena netto i należy do niej doliczyć podatek VAT.
- Cena Produktu nie zawiera żadnych dodatkowych kosztów.
- W sytuacji ewentualnego wystąpienia kosztów dodatkowych, Klient jest o nich każdorazowo informowany na etapie składania zamówienia.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany cen Produktów zamieszczonych w Sklepie, wprowadzania nowych Produktów, wycofywania Produktów, przeprowadzania promocji i dawania rabatów. Powyższe uprawnienie nie ma wpływu na realizację zamówień, które zostały złożone przed datą wejścia w życie którejkolwiek ze zmian.
- Formą płatności obowiązującą w Sklepie jest przelew elektroniczny – realizowany bezpośrednio na konto Sprzedawcy za pośrednictwem systemu płatności Przelewy24.
- Do każdego Zamówienia wystawiana jest faktura (imienna lub na firmę, jeśli zostały podane dane firmy) w wersji elektronicznej, która zostaje przesłana do Klienta na podany w formularzu zamówienia adres poczty e-mail, w ciągu 30 dni, na co Klient niniejszym wyraża zgodę.
VII DOSTARCZANIE PRODUKTU
- Sprzedawca dostarcza Klientowi Treść cyfrową lub Usługę cyfrową niezwłocznie po zawarciu Umowy, chyba że coś innego zostało zawarte w opisie Produktu.
- Treść cyfrową uważa się za dostarczoną w chwili, gdy Treść cyfrowa lub środek, który pozwala na uzyskanie do niej dostępu lub pobranie, został udostępniony Klientowi.
- Usługę cyfrową uważa się za dostarczoną w chwili, gdy Klient uzyskał do niej dostęp.
- Sprzedawca przesyła Klientowi wiadomość e-mail, w której zamieszcza aktywny link do Produktu wraz z instrukcją, lub dostarcza instrukcję pobrania Produktu w zależności od jego cech i charakteru, a także możliwości systemowych.
- W przypadku, gdy Klient poda nieprawidłowy e-mail, wpisze go błędnie albo nie zapewni warunków dostarczenia wiadomości e-mail zgodnie z Regulaminem, ponosi odpowiedzialność za brak dostarczenia Produktu. Zalecane jest, aby skontaktował się ze Sprzedawcą celem wyjaśnienia sprawy i doprowadzenia do dostarczenia Produktu.
VIII PRAWA AUTORSKIE I LICENCJE
- Wszystkie Produkty objęte ofertą Sklepu, w tym zawarte w nim treści, stanowią utwory w rozumieniu ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych, podlegają ochronie prawnej i stanowią własność intelektualną Sprzedawcy.
- Sprzedawca udziela Klientowi licencji niewyłącznej i nieprzenaszalnej, bez prawa do udzielania sublicencji na korzystanie z przedmiotu umowy/Produktu.
- Klient w ramach umowy upoważniony jest do korzystania z Produktu jedynie na własny użytek, bez ograniczeń terytorialnych, na następujących polach eksploatacji:
– w zakresie zapisu utworu – zapis techniką cyfrową – utrwalanie poprzez cyfrowe odtwarzanie,
– w zakresie wydruku – wydruk może być dokonany na własne potrzeby korzystania z materiałów,
– w zakresie modyfikacji utworu na własne potrzeby wynikającym ze wskazówek, instrukcji, komentarzy i konsultacji.
- Wynagrodzenie z tytułu udzielenia licencji zawiera się w opłacie za zakup Produktu dokonywanej przez Klienta.
- Klient zobowiązuje się dołożyć należytej staranności, aby Produkt nie został ujawniony osobom niepowołanym/trzecim.
- W sytuacji naruszenia warunków licencji określonych w cz. VIII, w tym naruszenia praw autorskich, Sprzedawca ma prawo domagać się od Klienta odszkodowania i zadośćuczynienia. Klient w ww. zakresie może ponosić odpowiedzialność cywilną lub karną.
- Klient wyraża zgodę na umieszczenie jego logotypu w wykazie klientów Sprzedawcy, udzielając mu tym samym licencji niewyłącznej, nieodpłatnej, nieograniczonej czasowo i terytorialnie na korzystanie do celów prowadzonej przez Sprzedawcę działalności na następujących polach eksploatacji: utrwalanie w zakresie zapisu metodą cyfrową w pamięci komputera i w sieci Internet, zwielokrotnianie dowolną techniką, rozpowszechnianie w Sklepie, na stronach Sprzedawcy, publiczne wyświetlanie, bez prawa do sublicencji
IX ODSTĄPIENIE OD UMOWY PRZEZ KONSUMENTA ORAZ PRZEZ PRZEDSIĘBIORCĘ NA PRAWACH KONSUMENTA
- Klientowi będącemu Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta, przysługuje prawo odstąpienia od zawartej umowy sprzedaży usługi w terminie 14 dni, bez podania przyczyny.
- Zachowanie terminu do odstąpienia od umowy jest spełnione, jeżeli Klient wysłał informację dotyczącą wykonania przysługującego mu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy. Pouczenie o odstąpieniu od umowy stanowi załącznik nr 1.
- Realizacja prawa odstąpienia od umowy następuje poprzez złożone przez Klienta oświadczenia. Oświadczenie może zostać złożone w postaci stanowiących załączniki do Regulaminu formularzy o odstąpieniu od umowy (w sytuacji gdy odstępującym jest Klient będący Konsumentem – załącznik nr 2, w sytuacji gdy odstępującym jest Przedsiębiorca na prawach konsumenta – załącznik nr 3) lub poprzez przesłanie informacji na adres e-mail Sklepu.
- W przypadku odstąpienia od Umowy o dostarczanie Produktu, Klient jest zobowiązany zaprzestać korzystania z Produktu i udostępniania go osobom trzecim.
- W przypadku odstąpienia od umowy, Sprzedawca zwraca Klientowi wszystkie otrzymane od Klienta płatności niezwłocznie, nie później niż 14 dni od dnia, w którym Sprzedawca został poinformowany o wykonaniu prawa do odstąpienia od umowy.
- W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedawca może uniemożliwić Klientowi dalsze korzystanie z Produktu, w szczególności przez uniemożliwienie Klientowi dostępu do Produktu.
- Klient będący Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta nie może skorzystać z wskazanego w pkt 1 prawa odstąpienia od zawartej umowy w sytuacji, gdy:
– przedmiotem umowy jest świadczenie usługi, którą Sprzedający wykonał w pełni za zgodą Klienta i skutecznie poinformował go o utracie prawa odstąpienia, a Klient przyjął tą informację do wiadomości przed rozpoczęciem wykonania usługi,
– przedmiot usługi , w tym w szczególności zamówiony dokument został opracowany według specyfikacji Klienta lub służy zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb.
– przedmiotem umowy jest dostarczenie treści cyfrowych niedostarczanych na nośniku materialnym, za które Klient jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli spełnienie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą Klienta, poprzedzoną informacją o utracie prawa odstąpienia od umowy, wyrażoną poprzez zaznaczenie odpowiedniego pola w formularzu zamówienia i Sprzedawca przekazał Klientowi potwierdzenie otrzymania zgody.
X REKLAMACJA PRODUKTU I GWARANCJA
- W sytuacji nieotrzymania lub niedostarczenia lub, gdy dostarczony Produkt nie jest zgodny z umową, Klient będący Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta może wystąpić do Sprzedawcy ze stosownym roszczeniem. Uprawnienia Klienta określają przepisy ustawy o prawach konsumenta, a niniejszy Regulamin nie ma na celu ich ograniczenia ani zmiany, stanowiąc jedynie wytyczne do ich realizacji.
- W sytuacji, gdy Klient nie otrzymał Produktu, informuje o tym Sprzedawcę i wzywa go do dostarczenia Produktu. W przypadku niedostarczenia Produktu, Klient może odstąpić od umowy niezwłocznie lub w dodatkowym, wyraźnie uzgodnionym przez strony terminie.
- Klient może odstąpić od umowy bez wzywania do dostarczenia Produktu, jeżeli:
1) sprzedawca oświadczył lub z okoliczności wyraźnie wynika, że nie dostarczy Produktu lub
2) strony uzgodniły lub z okoliczności zawarcia umowy wyraźnie wynika, że określony termin dostarczenia Produktu miał istotne znaczenie dla Klienta, a Sprzedawca nie dostarczył jej w tym terminie. - Jeżeli Produkt jest niezgodny z umową, Klient może żądać;
– doprowadzenia do zgodności z umową lub
– złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo
– złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy.
- Sprzedawca może odmówić doprowadzenia do zgodności z umową, jeżeli doprowadzenie do zgodności Produktu z umową w sposób wybrany przez Klienta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy.
- Jeżeli Produkt jest niezgodny z umową, Klient może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, gdy:
– doprowadzenie do zgodności z umową jest niemożliwe albo wymaga nadmiernych kosztów,
– sprzedawca nie doprowadził Produktu do zgodności z umową;
– brak zgodności z umową występuje nadal, mimo że Sprzedawca próbował doprowadzić Produkt do zgodności z umową,
– brak zgodności Produktu z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia natychmiastowe obniżenie ceny albo odstąpienie od umowy,
– z oświadczenia Sprzedawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on Produktu do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Klienta.
- Klient nie może odstąpić od umowy, jeżeli Produkt jest dostarczany w zamian za zapłatę ceny, a brak zgodności z umową jest nieistotny.
- Złożenie reklamacji w sytuacji niezgodności Produktu, następuje poprzez złożenie jej na adres Sprzedawcy wskazany w Regulaminie (adres korespondencyjny lub e-mailowy).
- Reklamacja powinna zawierać dane umożliwiające identyfikację Klienta, przedmiot reklamacji oraz żądania związane z reklamacją. W przypadku otrzymania niekompletnej reklamacji uniemożliwiającej jej rozpatrzenie, Sprzedawca wezwie Klienta do jej uzupełnienia pod rygorem pozostawienia reklamacji bez rozpoznania. Klient będący Konsumentem może złożyć reklamację z wykorzystaniem wzoru formularza reklamacyjnego stanowiącego załącznik nr 4, a Klient będący Przedsiębiorcą na prawach konsumenta może złożyć reklamację z wykorzystaniem wzoru formularza reklamacyjnego stanowiącego załącznik nr 5 do niniejszego Regulaminu.
- Sprzedawca rozpatruje reklamacje w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania, o ile nic innego nie wynika z przepisów szczególnych. Odpowiedź przesłana zostanie na adres e-mailowy Klienta lub w inny sposób wskazany przez Klienta.
XI POSTANOWIENIA DOTYCZĄCE KLIENTA BĘDĄCEGO PRZEDSIĘBIORCĄ
- Postanowienia wskazane w niniejszej części mają zastosowanie do Klienta będącego Przedsiębiorcą, który nie jest Przedsiębiorcą na prawach konsumenta.
- Strony wyłączają odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi za niezgodność Produktu z Umową.
- Sprzedawca ma prawo do odstąpienia od umowy zawartej z Klientem bez podania przyczyny, w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej zawarcia, poprzez przesłanie Klientowi stosownego oświadczenia, również drogą elektroniczną, na podany przez niego do rejestracji Konta adres e-mail. Nie rodzi to żadnych roszczeń w stosunku do Sprzedawcy.
- Sprzedawca ma prawo wypowiedzieć Przedsiębiorcy umowę w trybie natychmiastowym. W tym celu Sprzedawca przesyła Przedsiębiorcy na adres e-mailowy lub adres korespondencyjny oświadczenie w przedmiocie wypowiedzenia umowy. Przedsiębiorca zrzeka się jakichkolwiek roszczeń w tym zakresie.
- Całkowita odpowiedzialność Sprzedawcy w stosunku do Klienta z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania Umowy sprzedaży, jest ograniczona do wysokości zapłaconej ceny za Produkt w przypadku umyślnego wyrządzenia szkody. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności z tytułu utraconych korzyści w stosunku do Przedsiębiorcy zawodowego.
XII DANE OSOBOWE I PLIKI COOKIES
- Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust 2 RODO oraz ustawą o ochronie danych osobowych informuję, iż administratorem danych osobowych Klienta jest Sprzedawca.
- Szczegóły związane z danymi osobowymi Klienta oraz plikami cookies znajdują się w Polityce Prywatności Sklepu internetowego dostępne pod adresem: https://dobraosobiste-km.pl/polityka-prywatnosci/
- Dane osobowe są przetwarzane w celu obsługi Klienta, realizacji zamówienia oraz ewentualnej obrony, dochodzenia lub ustalenia roszczeń związanych z zawieranymi za pośrednictwem Sklepu umowami sprzedaży.
- Klient powinien stosować odpowiednie środki techniczne, które minimalizują zagrożenia związane z funkcjonowania w sieci Internet, która z uwagi na publiczny charakter może wiązać się z ryzykiem uzyskania informacji i danych przez osoby nieuprawnione.
XIII ROZSTRZYGANIE SPORÓW
- Rozstrzyganie sporów wynikłych w związku z realizacją umowy sprzedaży może nastąpić zarówno w formie postępowania polubownego, jak i sądowego.
- Rozstrzyganie sporów na drodze sądowej znajduje zastosowanie w sytuacjach sporów pomiędzy Sprzedającym a Przedsiębiorcą, który nie jest Przedsiębiorcą na prawach konsumenta.
- Spory wynikłe z Umów Sprzedaży między Sklepem, a Klientem będącym Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta będą w pierwszej kolejności rozstrzygane z intencją polubownego zakończenia sporu, z uwzględnieniem ustawy o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich.
- Rozstrzygniecie sporu może nastąpić na drodze postępowania mediacyjnego, a w szczególności zwrócenia się do stałego, polubownego sądu konsumenckiego z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zwartej umowy oraz zwrócenia się do Wojewódzkiego Inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownej zakończenia sporu między Klientem a Sprzedawcą, skorzystania z powiatowego (miejskiego) rzecznika praw konsumenta lub organizacji społecznej, do której statutowych zadań należy ochrona konsumentów.
- Bliższe informacje dotyczące polubownego rozwiązywania sporów można znaleźć na stornie internetowej https://polubowne.uokik.gov.pl oraz na stronie internetowej https://ec.europa.eu/consumers/odr
- Przykładowe wzory reklamacji oraz oświadczenia o odstąpieniu od umowy są dostępne na stronie https://uokik.gov.pl/wzory_pism.php
- Sądem właściwym do rozstrzygania ewentualnych sporów powstałych pomiędzy Sprzedawcą a Przedsiębiorcą, który nie jest Przedsiębiorcą na prawach konsumenta, jest sąd właściwy ze względu na siedzibę Sprzedawcy.
- Strony wyłączają odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi za niezgodność Towaru z Umową/wady rzeczy względem Przedsiębiorcy, który nie jest Przedsiębiorcą na prawach konsumenta.
XIV POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Sprzedawca zastrzega prawo do wprowadzania oraz odwoływania promocji, ofert, rabatów oraz do zmiany ceny produktów w Sklepie bez uszczerbku dla praw nabytych przez Kupującego, w tym w szczególności warunków umów zawartych przed dokonaniem zmian.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian w niniejszym Regulaminie, których wprowadzenie jest uzasadnione w szczególności: zmianami prawa powszechnego, zmianą oferty, zmianą sposobu płatności i dostaw – w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu, zmiany technologii.
- Nowy regulamin wchodzi w życie z dniem publikacji na platformie internetowej Sprzedawcy na podstronie: https://dobraosobiste-km.pl/regulamin-sklepu/.
- Zasady dotyczące przetwarzania danych osobowych uregulowane są w Polityce prywatności.
- Regulamin obowiązuje od 20 listopada 2023 r.
Link do polityki prywatności: https://dobraosobiste-km.pl/polityka-prywatnosci/
————————————————————————————————————————————
ZAŁACZNIKI DO REGULAMINU
————————————————————————————————————————————
ZAŁĄCZNIK NR 1 – POUCZENIE O ODSTĄPIENIU OD UMOWY
Ma Pani/Pan prawo odstąpić od niniejszej umowy w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny. Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia zawarcia umowy (w przypadku umów o świadczenie usług cyfrowych) od dnia, w którym weszła Pani/Pan w posiadanie Produktu.
Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy wymagane jest poinformowanie Sprzedawcy o swojej decyzji w drodze jednoznacznego oświadczenia przesłanego na adres mailowy Sklepu.
Dane do kontaktu:
Radca Prawny dr hab. Kinga Michałowska Kancelaria Ochrony Dóbr Osobistych, ul. Wł. Żeleńskiego 51b/6a, 31-353, e-mail: kancelaria@dobraosobiste-km.pl
Może Pani/Pan skorzystać ze wzoru formularza odstąpienia od umowy, jednak nie jest to obowiązkowe. Aby zachować termin do odstąpienia od umowy wystarczy, aby wysłała Pani/Pan informację dotyczącą wykonania przysługującego prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
Skutki odstąpienia od umowy
W przypadku odstąpienia od niniejszej umowy Sklep zwraca Pani/Panu wszystkie otrzymane od Pani/Pana płatności niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż na 14 dni od dnia, w którym Sklep został poinformowany o Pani/Pana decyzji. Zwrotu płatności dokonamy jest na rachunek bankowy Klienta. W każdym przypadku nie ponosi Pani/Pan żadnych opłat w związku ze zwrotem.
————————————————————————————————————————————
ZAŁACZNIK NR 2 – WZÓR OŚWIADCZENIA O ODSTĄPIENIU OD UMOWY W PRZYPADKU KLIENTA BĘDĄCEGO KONSUMENTEM
Miejscowość, data: ……………………………………………………………………………..
Imię i nazwisko/firma: ……………………………………………………………………………..
Adres zamieszkania: ……………………………………………………………………………..
E-mail: ……………………………………………………………………………..
Numer telefonu: ……………………………………………………………………………..
Numer zamówienia: ……………………………………………………………………………..
Data odbioru zamówienia: ……………………………………………………………………………..
[dane Sprzedawcy: nazwa, adres] ……………………………………………………………………………..
……………………………………………………………………………..
Oświadczenie o odstąpieniu od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa
lub na odległość w przypadku Klienta będącego Konsumentem
Niniejszym oświadczam, że odstępuję od umowy ……………………………………………. nr …………………………………….. zawartej dnia ………………………………………… dotyczącej następujących Produktów (usług cyfrowych/treści cyfrowych): …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
Proszę o zwrot kwoty ………………….. zł
(słownie …………………………………………………………………………………………….złotych):
na rachunek bankowy Klienta o numerze: ………………………………………………………………………………………… [wypełnić jeśli dotyczy],
Data: _____________________ Podpis Klienta: _____________
ZAŁACZNIK NR 3 – WZÓR OŚWAIDCZENIA O ODSTĄPIENIU OD UMOWY W PRZYPADKU KLIENTA BĘDĄCEGO PRZEDSIĘBIORCĄ NA PRAWACH KONSUMENTA
Miejscowość, data: ……………………………………………………………………………..
Imię i nazwisko/firma: ……………………………………………………………………………..
Adres firmy: ……………………………………………………………………………..
NIP: ……………………………………………………………………………..
E-mail: ……………………………………………………………………………..
Numer telefonu: ……………………………………………………………………………..
Numer zamówienia: ……………………………………………………………………………..
Data odbioru zamówienia: ……………………………………………………………………………..
[dane Sprzedawcy: nazwa, adres] ……………………………………………………………………………..
……………………………………………………………………………..
Oświadczenie o odstąpieniu od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa
lub na odległość w przypadku Klienta będącego Przedsiębiorcą na prawach konsumenta
Niniejszym oświadczam, że odstępuję od umowy ……………………………………………. nr …………………………………….. zawartej dnia ………………………………………… dotyczącej następujących Produktów (usług cyfrowych/treści cyfrowych): …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
Proszę o zwrot kwoty ………………….. zł
(słownie …………………………………………………………………………………………….złotych):
na rachunek bankowy Klienta o numerze: ………………………………………………………………………………………… [wypełnić jeśli dotyczy],
Jednocześnie, oświadczam, że zakupione Treści cyfrowe lub Usługi cyfrowe, a tym samym zawarta Umowa sprzedaży są bezpośrednio związane z prowadzoną przeze mnie działalnością gospodarczą, ale nie posiadają one dla mnie charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przeze mnie działalności gospodarczej na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
Na dowód tego wymieniam poniżej PKD dla mojej działalności gospodarczej znajdujące się w CEIDG:
………………………………………………………………………………………………………………………………………………
Data: _____________________ Podpis: _____________
————————————————————————————————————————————
ZAŁĄCZNIK NR 4 – WZÓR FORMULARZA REKLAMACYJNEGO SKŁADANEGO PRZEZ KONSUMENTA
Miejscowość, data: ……………………………………………………………………………..
Imię i nazwisko/firma: ……………………………………………………………………………..
Adres zamieszkania: ……………………………………………………………………………..
E-mail: ……………………………………………………………………………..
Numer telefonu: ……………………………………………………………………………..
Numer zamówienia: ……………………………………………………………………………..
Data odbioru zamówienia: ……………………………………………………………………………..
[dane Sprzedawcy: nazwa, adres] ……………………………………………………………………………..
……………………………………………………………………………..
Reklamacja Produktu (treści cyfrowej/ usługi cyfrowej) przez Konsumenta
Niniejszym zawiadamiam, iż zakupiony przeze mnie w dniu……………………………
Produkt (treść cyfrowa/ usługa cyfrowa ……………………………………………………… ………………………………………………………[informacja] jest niezgodna z Umową.
Brak zgodności z Umową polega na …………………………………………………………………………………. ……………………………………………………………………………………………………………………………………………….……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..[opis niezgodności z Umową].
Niezgodność została stwierdzona w dniu…………………………………………………..
Z uwagi na powyższe, żądam [zaznaczyć właściwe]:
· doprowadzenia do zgodności z Umową;
· obniżenia ceny ………………………………;
· odstępuję od Umowy.
Numer rachunku bankowego do zwrotu środków: …………………………………………………………………………………………………………………………
Posiadacz rachunku bankowego: ………………………………..………………………………….
Data: ____________________ Podpis Konsumenta: __________________
————————————————————————————————————————————
ZAŁĄCZNIK NR 5 – WZÓR FORMULARZA REKLAMACYJNEGO W PRZYPADKU PRZEDSIĘBIORCY NA PRAWACH KONSUMENTA
Miejscowość, data: ……………………………………………………………………………..
Imię i nazwisko/firma: ……………………………………………………………………………..
Adres firmy: ……………………………………………………………………………..
NIP: ……………………………………………………………………………..
E-mail: ……………………………………………………………………………..
Numer telefonu: ……………………………………………………………………………..
Numer zamówienia: ……………………………………………………………………………..
Data odbioru zamówienia: ……………………………………………………………………………..
[dane Sprzedawcy: nazwa, adres] ……………………………………………………………………………..
……………………………………………………………………………..
Reklamacja Treści cyfrowej/ Usługi cyfrowej Przedsiębiorcy na prawach konsumenta
Niniejszym zawiadamiam, iż zakupiony przeze mnie w dniu……………………………
Produkt (treść cyfrowa/ usługa cyfrowa ……………………………………………………… ………………………………………………………[informacja] jest niezgodna z Umową.
Brak zgodności z Umową polega na ………………………………………………………………………………………. ……………………………………………………………………………………………………………………………………………….……………………………………………………………………………………………………………………………………………….……………………………………………………………..[opis niezgodności z Umową].
Niezgodność została stwierdzona w dniu………………………………………………………………………………
Z uwagi na powyższe, żądam [zaznaczyć właściwe]:
· doprowadzenia do zgodności z Umową;
· obniżenia ceny ………………………………;
· odstępuję od Umowy.
Numer rachunku bankowego do zwrotu środków: ……………………………………………………………………………………………………………………………………………….Posiadacz rachunku bankowego: ………………………………..………………………………….
Jednocześnie, oświadczam, że zakupione Treści cyfrowe lub Usługi cyfrowe, a tym samym zawarta Umowa sprzedaży są bezpośrednio związane z prowadzoną przeze mnie działalnością gospodarczą, ale nie posiadają one dla mnie charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przeze mnie działalności gospodarczej na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
Na dowód tego wymieniam poniżej PKD dla mojej działalności gospodarczej znajdujące się w CEIDG:
……………………………………………………………………………………………………………………………………………….
Data: ____________________ Podpis Klienta: __________________